Balhysteri med mor min

Sitter här helt mentalt utpumpad efter två stentuffa shoppingdagar. Jag och min mor har inte gått på stan tillsammans på år och dar. Det lär ju ta år och dar innan vi går nästa gång. Vårt uppdrag har varit BALKLÄNNING! Vi började med att ta oss an Golden Exictence, som skulle slå igen och hade superrea på allt. Tyvärr så hade dem inte öppet så vi skulle komma igen dagen efter. Sedan for vi till Högtidskläder Jag svär jag prövade varenda kortklänning (Jag vill ha en knälång med tanke på att jag inte vill framhäva min redan karaktäristiska längd) i hela butiken. Ingen satt riktigt bra, förutom en. Den var snygg och så men lite för kort. Den var alldeles för puffig och jag såg ut som om jag skulle på barnkalas utklädd till prinsessa. Så..nja.

Vi vandrade vidare till Carizma där jag har varit in förut och frågat efter klänningar i 50-tals modell. Det visade sig vara så att de där klänningarna aldrig skulle komma in i tid så jag prövade lite annat. Hittade en supersnygg, helt underbar men icke balklänning. Jag fick låna hem den och tänka.

Min och mammas plan för idag var: In till Golden exictence och pröva klänningar snabbt som vinden. Om vi hittade något där skulle vi lämna igen Carizmaklänningen, annars skulle jag köpa den. Sen skulle vi fara och åka slalom.

Vår plan gick åt skogen då vi inte hittade något på Golden Exictence och jag inte ville ha Carizmaklänningen längre. Fick tips om Atiljé A&K där de sålde balklänningar. Vi gick dit och pövade och prövade och prövade och prövade och prövade.... ingenting passade. Det var jättefina klänningar men antingen hade jag för stora ryggmuskler och för lång överkropp så dragkedjorna inte gick igen eller så passade dem över ryggen men satt inte åt i midjan. Slalomåkningen hade vi gett upp för länge sedan och vi var nära att ge upp balklänningen också. Men så prövade jag en bröllopsklänning som såg ut exakt som jag vill ha min balklänning. DEN SATT PERFEKT! Nackdelen var ju bara, det är en brudklänning, och det syns lång väg på den. MEN! *bambarabambarabam* De kunde nämligen sy upp en exakt likadan klänning till mig fast i en annan färg, TILL SAMMA PRIS SOM KLÄNNINGEN KOSTADE!!!

Så nu sitter jag här och klurar på färg, det lutar åt midnattsblå. Vad tycker ni?

Vi träffade föresten Jenny och hennes mamma på stan så vi lunchade tillsammans, det var trevligt. Imorgon, då SKA vi åka slalom. Sen ska jag till Matilda och spela alfapet på kvällen. Det blir trevligt. Nu måste jag städa lite. Det ser som vanligt ut som ett svinhus här hemma. Ska väl först ta något och äta, sen se på TV, sen göra...

/HajHanna

PS. Min faster vill sponsra mig med skor och väska. TACK!


Kommentarer
Postat av: jennie

åååh jag vill SEEEE din klänning :D :D :D!!!! MIDNATTSBLÅ är perfekt för dig! IT GOES WITH YOUR EYES! :] gudars vad nyfiken jag blir!!

2009-03-09 @ 11:10:57
URL: http://jenkla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0