Hästigt lov

Det är härligt att verkligen få sova ut ibland. Sitter fortfarande i morgonrocken utan linser framför min lilla skoldator. Fanny sitter och tittar på mig med stora ögon och gnäller. Jag undviker att titta på henne. Jag tror hon vill ut och prommenera. Det vill inte jag. Inte för att jag ser så mycket men det ser inte ut att vara så kul väder ute.. Fan nu hoppade hon upp i mitt knä. OH GOD I can't resist her.


Typ såhär ser hon ut


Eftersom att systra mi har åkt till fjällen (utan att krama hej då den bitchen) och att mamma och pappa jobbar med bokrean är det jag som har huvudansvaret för hästarna. Det är dessa gånger man inser hur mycket man älskar sin sjuka livsstil. När man inte har skolan blir inte hästarna en del av vardagens stressmoment utan det välbehövda andningshål som det faktiskt är. Jag älskar att gå runt i fula kläder, se ut som en lodis och hänga i stallet hela dagarna. Efter jag har bloggat klart ska jag duscha, klä på mig, ta på mig linserna och gå ut med hundarna. Sedan ska jag ta mig ut till stallet. :) Idag ska jag rida Uffe och Kerdos. Kerdos får gå på Kerstinträningen eftersom Uffe som sagt gick för Micke. Rosenfels har vilodag. Jag hoppas jag hinner smörja lite läder också. Jag var duktig och tog mig tid i torsdags och borde fortsätta.

Såhär ska min vecka se ut:

Måndag: 
Fixa ny mailadress ([email protected] ADDA NU!) Ta hand om hästarna, rida Uffe och Kerdos.
Tisdag: Ta hand om hästarna, rid någon eller några av dem. Jobba från 18.25 till 20.05. Sen är det Voltige till 21.15. Duscha, byta om och fixa mig snabbt som vinden och försöka fixa skjuts från Hippo. Ska på Corona med Matilda. Mea, jag vet att du läser min blogg. Du ska följa med! Försöker ringa dig så slå på mobileländet! Eller ring mig.
Onsdag: Jag och mamma ska göra stan och titta efter balklänningar. Ska fixa biljetter till BIGJUMP! Jag ska mocka och rida Ilion, och så blir det väl att ta hand om de andra små bäbisarna.
Torsdag: Jag och mamma ska åka slalom! TJOHOOO! Om någon vill följa med är det bara att säga till. :) Göra stallet på kvällen.
Fredag: Believe it or not, fredag kväll är öppen för förslag. Hästarna på dagen, Är lite sugen på att tolka, är det någon som vill hänga på?
Lördag: BIG JUMP i Vännäs med Sandra. På kvällen ska man vara servitör med Emma och Johanna Berg på Anna-Karins 50-års fest. God mat misstänker jag. Fruktar att jag kommer att spilla ner någon dock..
Söndag: Hästfritt tror jag, det är finalomgång i seriedressyren så det blir nog mamma och pappa som gör stallet. Vill Jenny Lehtinen hänga med mig då? :)

...sen börjar skolan.


Kerdos hälsar! :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Sure jag vill va med dig på söndag! Tills jag ska på dansen, den börjar klockan 17. Men innan det så jättegärna ^^ Hör bara av dig. Jag ahr inte ditt mobilnummer tror jag.

2009-03-03 @ 14:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0