En lyckad och hyfsat sömnig tjej

Jag vet inte om det är min medecin som gör mig så trött eller om det är vårt kära vintermörker som har spelat mig ett spratt men jag somnar hela tiden. Fint att kunna powernappa lite när man vill men ibland blir det rent av pinsamt.

Slummer 1.
På bussen i morse på väg till skolan. Det är ju inte direkt någon djupsömn man befinner sig i direkt. Därför vaknar man då och då med ett litet ryck. Från min busshållplats till Vasaplan satt jag brevid en kvinna som senare flyttade till ett annat säte för att jag ryckte till med jämna mellanrum. (Jag vet att det inte var för att jag luktade häst, min jacka är nytvättad)

Slummer 2.
Från Vasaplan till Östra så blev det ganska fullt på bussen så jag fick sitta brevid en, till synes oskyldig, blond och blåögd pojke. Tror han var -92:a för jag har inte sett honom på bussen tidigare år. I alla fall, ögonlocken var tunga som bly och om jag inte blundade skulle jag titta i kors. Därför slumrade jag till igen och råkade somna nästan-på-hans-axel-nära. Jag har inte världens nettaste andning. Så där ligger jag och flåsar honom i örat och rycker till lite ibland för att jag inte ska missa hållplatsen. Stackars liten, han måste känt sig ganska obekväm.

Slummer 3.
Första lektionen, Nutida konst. Jag vet inte om det är för att det är världen tråkigaste ämne och för att vi skulle läsa hundra sidor i boken. Jag somnar i alla fall. Vi är åtta stycken i min klass och hälften är inte närvarande så det är ju inte direkt så att man inte syns om man sitter på en stol med pannan i boken och sover. Jag har tur för min lärare är i ett annat rum så jag rycker till när hon kommer in igen. Vill bara att alla ska veta att när jag somnar på en lektion är det inte frivilligt. Så jag försöker verkligen hålla mig vaken och blir smått irriterad när jag inte lyckas.

För att försöka undvika att min lärare kommer på mig frågar jag om jag kan få gå till biblioteket för att jag fryser så mycket (lögn, alldeles lagom varm eftersom jag har täckjackan på mig)) och för att jag måste kolla upp lite fakta på datorn (större lögn). Egentligen vill jag bara försöka vakna till lite och om jag måste somna kan jag åtminstone göra det i en av sofforna i biblioteket istället för på en oskön stol med ett bord som huvudkudde. Men nej, det går ju inte. Min lärare lånar mig sin varma kofta och säger att jag kan börja med att anteckna från boken och läsa klart de hundra sidorna.

Jaha... Så jag sitter där med min lärares kofta (som jag bara har på mig för att vara artig) utanpå min jacka och blir allt tröttare. Texten delar på sig och åker åt olika håll och sen sover jag med pannan i boken igen. Vaknar av att min lärare frågar (något irriterat) om det går bra för mig. Jag svarar nej. Får ännu en påminnelse om att ANTECKNA! Jag har inga pennor. Vill bara tillägga att det inte bara var jag som somnade. Jenny slumrade också men hon gör det med diskret. Det ser ut som om hon tittar ner i knät, ungefär som om hon SMS:ar.

Slummer 4.
På bussen till stallet. Där sitter jag och somnar och rycker, somnar och rycker. Tur att det finns andra som ska av vid Forslunda. Annars skulle jag nog hamnat i Vindeln

Slummer 5.
Har inte kommit dit än. Ska gå och lägga mig snart.
______________________________________________________________________________________________

När jag kommer till stallet upptäcker jag att alla boxar är mockade. Emma Berg har gjort sig besväret. Hon är den bästaste på denna jord. I LOVE YOU!

All praise too thee my lord this night
For all the blessings of the light
Keep me, oh keep me king of kings
Beneath thine own allmighty wings



Ha det bra Rinaldo. Jag kommer att sakna dig.
Hälsa Dustin och de andra!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nawsi! Men hanna, om du skulle hamna i Vindeln är det bara att komma till mig vetu ;)

2009-01-30 @ 09:23:31
Postat av: Jennie

hahaha åååh du måste verkligen ha vart jättetrött! Lilla söta Hanna. Du måste lära dig att sova utan att någon märker det, vad sägs om solglasögon? Lite Bono-stil, säg att du helt plötsligt blivit ljuskänslig i det kalla vintermörkret!

2009-01-30 @ 09:26:42
Postat av: Anonym

sova for life!!

2009-02-01 @ 23:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0