Knäont, Praktik och Lågkonjuktur

De som känner mig, eller åtminstone brukar finnas i samma rum som jag, vet att jag har haft ont i höger knä i några veckor. Vem kan undgå det så som jag gnäller. I alla fall, det har gått fram och tillbaka. Vissa dagar har jag nästan inte känt av någonting och andra dagar har jag fått akutont när jag går i trappor eller utför andra elementära rörelser såsom att byta riktning när jag går. Mamma gav mig ett superbra knäskydd för några dagar sen och allt sedan dess har det bara gått bättre och bättre. Tills igår. Skulle dansa lite med Sandra och jag värmde upp typ i en halvtimma, jag var verkligen superförsiktig. Till sist var jag klar, jag skulle bara konditionsspringa lite. Fyra varv jogga, två varv spurt osv. När jag saktade ner från spurt var det som om någon stack en kniv i knät. Nu är det värre än någonsin. Så fort skolan är slut ska jag boka tid hos en ortoped. Det känns verkligen TOPPEN... not. Hur ska det bli med dansen om inte knäet pallar? Det som inte dödar det härdar. Om en vecka åker vi till fjällen, jag hoppas verkligen mitt knä kan palla det. Säkert inte bara för att jag för det mesta har oflyt.

Det enda i mitt liv som verkligen flyter är min "karriär". Jag ska ner och jobba hos Helena Lundbäck under vår praktik vecka 14.

Sen måste jag erkänna att det är lågkonjuktur i min plånbok aswell. Får lite småpanik när jag inser hur mkt jag ska lägga ut i vår.

1. Balen
-Klänning
-Skor
-Assocearer
-Smink
-Hår
-Bil
-Dejt (hoppas jag inte behöver betala för en sådan)

2. Studenten
-Klänning
-Mössa med brodyr
-Champangeglas
-Säkert massa annat

3. Fjällen
-Etanolpengar
-Mat
-Liftkort (om knät tillåter slalom)
-Krognöjen

4. Resor
-Tåg till Mimmi
-Obestämd transport till Helena

5. Jenny 18 år
-Jag har rean spenderat pengarna men det känns ändå...

Kommentarer
Postat av: Mea Sethson

att ha ont bajsar!!!

2009-02-05 @ 21:36:05
URL: http://meeeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0