Denna dag

har varit rätt lång, men händelserik. Och bara för att förvirra ska jag börja med att berätta om igår. Tränade för Micke Schultz då vi övade tidshoppning, det var superkul. TävlingsHanna kom verkligen till sin rätt och jag fick höra att jag var duktig på att rida. Jag lever på det än. Man får ju då och då höra "vad fint det såg ut" eller "bra ridet" men inte så ofta "Du är duktig på att rida."

Efter träningen var Uffe så trött att jag fick stå och mocka när han låg och sov. Han rörde sig endast när jag mockade vid hans huvud. Annars var han HELT DÄCKAD.

Fortsatte träningen dagen därpå med vanlig banträning i lite mer sansat tempo. Det gick superbra och just nu känner jag mig lite som ett proffs. Det är roligt med Micke, för han skulle kunna tända eld på en bom och jag skulle styra på utan att tveka om han bad mig. Idag hoppade jag en trippel på 1.20. Bara sådär liksom, jag tänkte inte ens på det.
1. Jag hatar tripplar
2. Jag brukar inte hoppa 1.20 sådär jätteofta.
Sammanfattning: MICKE ÄR BÄST!

Spenderade resten av dagen på Hippo. Jag red Rosenfels och lekte dressyrproffs. Inte för att jag tror att det såg så proffsigt ut när jag gjorde ökningar, galoppombyten och piruetter. Aja, han är rolig i alla fall. Fotade lite ekipage och töntade mig på läktaren en stort del av tiden. Och jo, jag var inne i personalrummet ett antal gånger och fikade.

Elviras mamma hälsar på bloggen, det gör nog Sussie Hamberg också i hemlighet.

Imorgon är det URFUS årsmöte och jag ska ta farväl av min roll som ordförande. Bitterljuvt må jag säga.Ska sussa sött nu, Bye!


VI FULAR OSS PÅ LÄKTAREN! Micketräningsbilder kommer snart...


Kommentarer
Postat av: mamattanmanhattan

HAR ALDRIG sett dig rida :S och vi ska typ vara vänner.. plus attt båda rider.. och på hippologum

2009-03-01 @ 02:34:49
URL: http://farris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0