Dagens Ris och Ros

Ris
- När jag kommer till skolan visar det sig att vi har prov i Nutida konst. Jag hade ju skrivit upp i min kalender att det var nästa vecka. Gick över en halvtimma dessutom!
- Vi hade bara en lektion en dag men jag satt kvar till tre för att jag var tvungen att skriva klart URFUS verksamhetberättelsen inför Årsmötet.
- Har inte bakat till idag för jag kom inte hem förrän kvart i tolv igår. Kommer inte baka idag heller eftersom jag kom hem nyss. Nu är klockan tio i tolv.
- Har kommit hem oanständigt sent ikväll också.
- Läste i tidningen att det ska bli dyrare att ta körkort efter den första April eftersom de lägger in ett moment om hur droger och sömnbrist påverkar körningen. Jag kommer seriöst aldrig kunna ta det där förbannade körkortet.

Ros
- Som tur är kommer jag nog få MVG på Nutida konst provet eftersom man fick använda boken. (Värt att ens ha prov då!) Dessutom var jag och Hanna Rönér ett exemplariskt team.
- Pratade med Marie idag och hon undarde om jag kunde ta en av hennes dagar på stallpass. Torsdagar går bra vilket betyder att jag ska jobba på torsdagar = PENGAR! Jag har ingen kille och ingen vill ha mig men jag har i alla fall jobb. (Kanske det betyder att jag kommer att arbeta ihjäl mig hela mitt liv och dö ensam och barnlös men ja ja, den dagen, den sorgen.)
- Ella ringde och frågade om jag ville fodra ikväll. Jag sa ja = MER PENGAR!
- Kom på att det var Anna Hedbys träningar hela kvällen så inga ridhus var lediga. Det sög some hard shit men av en händelse råkade jag och Camilla komma överens om att jag skulle rida på hennes teorilektion och visa framdelsvändningar och skänkelvikningar. Alla nöjda och glada, speciellt jag som slapp rida ute i polarkylan.
- Fick komplimanger om min ridning, fick höra att jag såg proffsig ut. Inte helt fel för självförtroendet. Det inte ofta man får höra "Titta så enkelt det ser ut."
- Knät har varit hyfsat idag och jag har ridit för första gången på en hel vecka.

Helt klart har detta varit en bra dag om man väger det bra mot det dåliga. Nu ska jag gå till sängs. Peace.

/HajHanna

Kommentarer
Postat av: Mea Sethson

DAGENS RIS



Jag har fucking huvudvärk, men sjuksystersarna har inga värkisar.. bajsbajsbajs!!

2009-02-13 @ 15:23:09
URL: http://meeeas.blogg.se/
Postat av: jennie

hihihi jag är SÄKER på att det finns en kille som vill ha dej och göra dej till 10-barns mamma!

SÅ DET SÅ!



jag ser framför mej massa små barn och massa stora hästar, och du i mitten som skrattar och är hellugn. Om jag hade vart i närheten då hade jag gjort ekorrminen i förskräckelse!

2009-02-13 @ 16:21:23
Postat av: Mea Sethson

ELITA LÖFBLAD





det var så hon hette!!!



jag satt här o plötsligt ploppade namnet upp i min hjärna... het är hon iaf

2009-02-13 @ 18:25:55
URL: http://meeeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0