NM-silver i Voltige

Haha, det är inte alla som har. :P Umeå ryttarförenings voltigelag åkte från Umeå klockan 08.10 från Umeå och kom fram till Njurunda ryttarförening vid lunchtid. Från 13.00 till 18.00 hade vi fys-, konditions- och smidighetsträning. Jobbade både på bock och häst. Det sjukaste denna helgen var att vi inte fick ta med oss vår egen voltigehäst, älskade Zandro.

Arrangörerna hade lovat att vi skulle få låna en häst. Bra. Men när vi kom fram visade det sig att hästen aldrig någonsin gått som voltige. Till råga på allt var den över 1.80 och tittig. Det var lite intressant att sätta sig upp utan hjälm och göra huvudstående. Fick ändra mitt avhopp i kyren för att inte riskera några sparkar.  

På lördag kväll åkte jag och Christine ut till Näset och hälsade på Maggan, det var trevligt att ses igen. Sov i en teorisal på en luftmadrass (ryggen kändes BAD men när jag fick höra om Sandras avfallning var det nog inte så farligt.). Tävlingen gick bra för att vara vår första och för att vara en riktig tävlingsindiviualist var det kul att vara i lag. Så nu har man en silvermedalj i Voltige. :P

Tjejen som dömde oss skrev även för "Min Häst" och "Häst och ryttare" och gjorde ett reportage om hela tävlingshelgen så vi kommer vara med i två tidningar. :D Ofta man är med i MIn Häst! haaha.

Igår kom jag på att jag har ledigt idag, skönt. Synd bara att man hade körlektion 07.10. Två veckor kvar, sen är det halkbana! :D Ska göra middag nu, men vi hörs! 

//Hanna Gyllengahm

Bilder från helgen
    (konsten att va ful)   

Kommentarer
Postat av: matilda

Hur fan kan dom ge er en häst som aldrig gått voltige förut??

2008-10-07 @ 00:26:05
URL: http://farris.blogg.se/
Postat av: jenny

Grattis grattis =)

2008-10-19 @ 21:43:24
URL: http://jennynystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0