Drömtydaren och modeövervakaren Hanna Gyllengahm

Mitt liv just nu är ganska upp och ner, hösten har sugits upp av en dammsugare likt ett dammludd. Helt kort, jag har motflyt. I dessa desperata tider med lågkonjuktur och hysterisk stress när man har svårt att hålla fokus får man ta till andra metoder för att kunna fatta sina beslut. Jag anväder mig av drömtydning:

Jag ska beställa studentprylar snart, satt och funderade igår på vad jag skulle skriva på studentmössan. Först var jag helt inne på Hanna 2009 eftersom Emma hade skrivit det på sin mössa (alltså inte Hanna 2009 utan Emma 2008). Den tjejen är som min storasyster, så det är klart jag vill vara som henne. Men jag hade ett stort problem. Vi har fem Hanna i min klass så det känns lite opersonligt. Sandra föreslog Gyllengahm 2009 men det kändes inte helt rätt det heller. Gyllengahm 2009 kunde ju vara min pappa lika gärna.

Sandra Hedman är som alltid en väldigt klok kvinna och föreslog H. Gyllengahm. Då slog det mig att jag natten innan hade haft en dröm om att min pappa var tatuerare (pappa är absolutly NO TATOO och tycker dessutom att man inte ska brodera något på studentmössan) och tatuerade H. Gyllengahm på min arm för vi kom båda överens om att det var det enda som passade. Det måste ju vara ett tecken på att det är det jag borde skriva! Även om det inte var det kan jag ändå inte bestämma mig vad det ska stå annars.

Har inte bestämt mig om det ska stå H. Gyllengahm 2009 eller H. Gyllengahm Musikteater. Alla läsare är välkomna att rösta!

Appropå drömmar. Inatt drömde jag att vi (Jag, Pappa, Emma Berg och två till från Åkerblomspersonalen) skulle göra en smitning från parkeringstaket med vårt UMESLÄP med Rinaldo i. Vi var jagade och citronglassen och plasthandskarna gjorde att vi lämnade stora spår efter oss. I alla fall kom vi till slut ut på vägarna. Emma skulle berätta vad vi skulle säga till polisen om vi blev stoppade om de upptäckte Rinaldo.
"Först säger vi att det är ett arabiskt fullblod... "(alla i bilen tittar förvirrat på varandra) "...sen säger vi att det är en Golden nåt-ord-jag-inte-kommer-ihåg. Då så kommer polisen att..."

"HANNA!!!!!" Pappa skriker på mig nerifrån köket, fan jag missade poängen. Vad skulle poliserna ha gjort egentligen? Tyvärr Emma. Jag kan inte tyda denna dröm åt dig.

Tänkte passa på att säga att jag har blivit extremt intresserad av mode på den senaste tiden. Därför skulle jag vilja komma med några enkla tips som du kan använda för att göra dig lite "extra" i den grå vardagen. Eftersom mjuka naturfärger för det mesta genomsyrar min outfit kan jag bara glädjas åt att säga GÅ BARFOTA! Mer naturligt än så kan det inte bli. Det kommer att komma hudtonsfärgade skor inom kort som man kan använda om det blir kallt (Och det blir det ju).

Från Paris kommer snart den så kallade "Body trouser". Ryttarmodet dör aldrig, detta är en mer extrem version av ridbyxan. Den går också i de vanligaste hudfärgerna och sitter lika tajt som strumpbyxor men har ett tjockare tyg.

För att ge konstast till allt det naturliga kan man som överdel ha någon stark utstickande färg. Jag gillar blått mest men rosa, grön, eller gul går också bra. Fantasin är den enda gränsen när det gäller detaljerna på sin överdel. Här ska det utsmyckas och man kan på så sätt skapa sin alldeles egen stil. Men det kommer bli så hett mer den röd fluga i halsen, även för tjejer. Bara ett tips. 

Hatten är på väg tillbaka, se till att matcha den med tröjan. Då blir du garanterat het i vinter. 

http://www.disney.se/kalleanka/ankeborg/portratt/portrettbilder/portretter/donald.gif

Här är ett smakprov.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hanna, har du ens tänkt på att din mössa kommer man inte ens kunna läsa vad det står om du ska trycke in så jäkla många bokstäver? xD håhåjajaa, du ä som du alltid varit! puss på dig söt. / Tessan

2008-11-15 @ 16:34:32
Postat av: sandrahedman

MUSIKTEATER

2008-11-15 @ 17:12:32
URL: http://sandrahedman.blogg.se/
Postat av: Emma-Pemma

Komenterar mer efter jobbet men 1. jag älskar din blogg 2. H Gyllengahm 2009

Puss!

2008-11-16 @ 11:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0