Tredje advent

Idag är det då alltså tredje advent. Spännande, jag har lyckats glömma bort första och andra. Så idag tände vi adventsljusstaken för första gången. Igår fick jag rida lite på Kerdos. Tjoho! :D :D :D Han var superfinast och fick galoppera för första gången på ungefär hela hösten. Jag lyckades samla på mig tre frust = tre guldstjärnor.

Jag har anmält mig till en av ridskolans hoppkurser efter nyår för att stilla min hoppabstinens. Gissa vem jag ska rida?
YSTER! Haha! Han är jättepluttig, typ 1.60 i manke, om inte ens det. Kan inte komma ihåg att jag någonsin har ridit honom (kommer däremot ihåg att han nockade Emma så att hon nästan började blöda näsblod en gång) och om jag nu skulle ha gjort det var jag väl runt 13 år. Runt fem år sedan sådär.


Yster

Så här står det om Yster på URF:s hemsida:

Yster är en stor häst i en liten kropp. Trots sin ringa storlek rör han sig jättetrevligt. Han har ett stort gångartsregister och bra spänst. Yster är som sin hagkompis Dino ett riktigt litet busfrö och kan gärna dra en bockserie eller två på vårens första utomhusträningar. Yster är duktig både i dressyr och hoppning, men kräver viss övertalning av ryttaren innan han ger med sig och börjar arbeta.

Yster kom till ridskolan som fyraåring och har här fått en god utbildning. Han är en trevligt häst som de allra flesta ryttare tycker om, och som passar på alla typer av lektioner. Yster kan gå såväl på handikappridningen som på specialgruppen i hoppning.

Längar mest av allt efter att rida och hoppa Uffe som vanligt igen.

 


Kommentarer
Postat av: Dressyrprinsessan

Han nockade mig inte så jag fick näsblod, däremot gav han mig en mutt-kross som hette duga. Den lämnade ett blåmärke i flera dagar...

2008-12-15 @ 09:27:47
URL: http://emmanalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0